Jestem architektem. Dzieci mówią na mnie Pani Miarka. Lubię mierzyć, liczyć, projektować, tworzyć plany i schematy, jednym słowem zajmuję się Miarologią. Słyszeliście wcześniej o takiej „nauce”? Oczywiście, że nie! To ja ją wymyśliłam i jestem w niej mistrzem. Wy też będziecie! Zapraszam do Akademii Miarologii na inżynierskie warsztaty dla dzieci i młodzieży z Krakowa i okolic.

Czego szukasz?

Wybrane tematy warsztatów

Zakresy tematyczne poruszane na zajęciach warsztatowych z Panią Miarką to:

  • architektura
  • architektura krajobrazu
  • urbanistyka
  • budownictwo
  • projektowanie wnętrz
  • wzornictwo przemysłowe
  • grafika
  • ergonomia
  • inżynieria materiałowa
  • geometria
  • przyroda
  • odnawialne źródła energii
  • automatyka i robotyka
  • bionika
  • ochrona wartości intelektualnej
  • rozumienie społeczne
  • autoprezentacja
  • metody uczenia się

Wydaje Ci się to dużo? Dla dzieci to nie ma żadnego znaczenia, dla nich ciekawostek nigdy zbyt dużo.

To jest trudne dla mnie, bo ważna jest forma przekazania wiedzy, jednak ja to potrafię. Przećwiczyłam to na swojej córce i na kilku setkach dzieci od 2017 roku m.in. w ramach Politechnicznego Uniwersytetu Dzieci i w takich projektach współfinansowanych przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictw Wyższego pt.: „ Młody inżynier – przyroda źródłem twórczej inspiracji” w ramach Uniwersytetu Młodego Odkrywcy, „Planeta Kreatywnych. Inżynier 4.0” oraz „Inspiracje naukowe” (patrz rekomendacje, certyfikaty)

Prowadzę warsztaty interdyscyplinarne, po pierwsze dla tego, że dziecięca uwaga nie jest wieczna, po drugie dzieci powinny sobie radzić. A dzieci świetnie radzą sobie wtedy, gdy mogą wykorzystać zarówno cały swój potencjał, jak i umiejętności, jak również wiedzę z różnych dziedzin jednocześnie. Dlatego nie uczę tylko geometrii, nie uczę tylko przyrody, uczę jak poruszać się w normalnym, współczesnym świecie, gdzie umiejętność czytania ze zrozumieniem i informatyki staje na jednym poziomie, gdzie należy znać prawo ochrony intelektualnej i zasady fizyki jednocześnie.

Co z tego że masz Snapchata skoro nie umiesz sformułować swoich myśli i wyrazić je słowem, tak aby inni zrozumieli. Jak masz pokazać swój projekt innym, skoro nie umiesz go narysować. Ok, nie musisz umieć rysować, ale co zatem zrobisz, żeby go zaprezentować? I na odwrót, umiesz świetnie rysować i np. zaprojektowałeś kwadratowy drewniany stół, ale co z tego, skoro nie umiesz obliczyć, ile drewna musisz kupić w sklepie budowlanym, żeby go wykonać.

Ważne są jednocześnie i wiedza, i umiejętności, i prezentowane sobą postawy, w tym wiara w swoje możliwości, odwaga odkrywania świata i umiejętność radzenia sobie z porażką. Tego nauczę Twoje dziecko.

 

10 wybranych tematów spotkań w ramach Akademii Miarologii:

„Miarka się uwija”
Wiecie jak skonstruować most, w dodatku wzorując się na uroczych robakach? Czy most może się zwijać jak gąsienica? Dzieci projektują ruchome konstrukcje inżynierskie.

„M(i)arkowy samochód”
Wiecie jaka ryba ma najbardziej opływowy kształt? Dzieci projektują samochód szybki i ładny jak morskie stworzenie?

„Ogród na miarę…”
Dzieci projektują ogród, na miarę potrzeb inwestora, na miarę możliwości wykonawcy, na miarę …

„Poziomo, pionowo, jaki dziwny ogród”
Czy ogrody zawsze muszą być płaskie? Zobaczymy ogrody wiszące, pionowe, a nawet kosmiczne! Dzieci projektują ogród awangardowy.

„Ile mierzy lądowisko dla balonu”
Co potrzeba, aby balon wylądował, jak do niego wejść i gdzie powinna stanąć kasa biletowa? Dzieci projektują lądowisko dla balonu.

„Miarka wyrzuca cyrkiel i ekierkę”
Jak można narysować koło wielkości aligatora bez konieczności budowania wielkiego cyrkla, albo jak wyznaczyć kąt prosty na boisku bez ekierki. Dzieci wytyczają.

„Wieżowiec – miarka się skończyła”
Ile pięter ma wieżowiec i czy starczy miarki, aby zmierzyć jego cień? Co ma wspólnego wieżowiec z kukurydzą i bambusem? Dzieci projektują wieżowiec bioniczny.

„Miarka na platformie”
Czy można spacerować wśród chmur po wielkiej morskiej muszli? Dzieci projektują wieżę widokową w oparciu o złoty podział i ciąg Fibonacciego.

„Czemu holenderska kamieniczka jest wąska?”
Czemu w Amsterdamie kanały są długie, a kamieniczki wąskie? Przemierzamy Amsterdam.

„Miarka na Marsie”
Chcesz być inżynierem utrzymania ruchu, architektem, urbanistą, ekologiem czy inżynierem instalacji sanitarnych? Wszyscy musimy współpracować, aby powstała kolonia na Marsie.

 

Zapisz swoje dziecko na warsztaty – zapisy, wybierz lokalizację, dzień i godzinę


Copyright © 2017 Miarologia